Skriv kommentar
Del på Facebook
Del på Twitter
Udskriv
Send e-mail

Debat: Selvfølgelig skal borgerne spørges, men…

Christoffer Buster Reinhardt (K),
Kandidat til kommunalbestyrelsen
Ernst Bojesens Vej 1A, 2th, Holte

Hvert fjerde år – helt tilfældigt i valgår - bruges der i Rudersdal flere hundredetusinder af skatteborgernes kroner på en tilfredshedsundersøgelse.

Undersøgelsen skal vurdere borgernes tilfredshed med kommunen på en lang række områder.

Svarprocenten er lav. Det har, helt naturligt, fået politikere fra flere partier til at stille spørgsmålstegn ved, om tilfredshedsundersøgelsen er pengene værd. Man kan nemlig ikke bruge undersøgelsens resultater til ret meget.

Men af en eller anden grund, er Venstre desværre stadig meget glade for denne skatteborgerbetalte meningsmåling. Jeg forstår ikke hvorfor.

Personligt forstår jeg godt den lave svarprocent på 28 procent. Da jeg selv besvarede undersøgelsen, var jeg ved at stoppe flere gange, for undersøgelsen fremstod på rigtig mange punkter irrelevant for mig.

Jeg blev bedt om at tage stilling til ting og vurdere ydelser, som jeg overhovedet ikke beskæftiger mig med i min hverdag.

For det første så føles det som tidsspilde, og for det andet så forringer det kvaliteten af undersøgelsen - mine svar var nemlig i flere tilfælde, som vinden blæste.

Jeg kender mange, som har samme billede af undersøgelsens design.

Selvfølgelig skal man spørge sine kunder, hvad de mener – men man kan godt i fremtiden gøre det smartere, billigere og mere segmenteret.

Og så kunne man jo overveje at lave undersøgelsen i starten af en valgperiode, frem for i 11. time.

Så kunne man som kommunalbestyrelse nå at reagere på svarene i den valgperiode, man er valgt til.

Lidt polemisk kan man jo sige, at den bedste tilfredshedsundersøgelse er den, vi får på valgdagen.

Publiceret: 08. Juni 2017 16:00

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få de lokale nyheder hver
dag fra Rudersdal Avis

ANNONCER
Se flere