Kristian Rasmussen er Nordea Holtes nye filialdirektør. Med helstegt pattegris, hjemmelavet kartoffelsalat og god vin vil han gerne byde nuværende og eventuelle fremtidige kunder velkommen hjem fra ferie. Foto: Julie Bülow
Kristian Rasmussen er Nordea Holtes nye filialdirektør. Med helstegt pattegris, hjemmelavet kartoffelsalat og god vin vil han gerne byde nuværende og eventuelle fremtidige kunder velkommen hjem fra ferie. Foto: Julie Bülow
Del på Facebook
Del på Twitter
Udskriv
Send e-mail

Nordea i Holte byder på helstegt pattegris

Nordea i Holte har fået ny filialdirektør, og han vil gerne gøre tingene lidt mere lokalt - derfor står den på grillet gris og en god snak for kunder og forbipasserende, når banken holder ’velkommen hjem fra ferie’ hygge

Fredag den 11. august fra 12-16 (eller så længe, der er gris og gæster tilbage) byder Nordeas nye filialdirektør på helstegt pattegris og hjemmelavet kartoffelsalat ude foran banken. Det gør han, fordi han gerne vil takke kunderne for en god sommer, og række hånden ud til nye kunder og interesserede forbipasserende.

I februar trådte 41-årige Kristian Rasmussen til som bankens nye filialdirektør, og med sig fra tidligere lignende stillinger blandt andet i Hillerød og i København har han et særligt ønske om, at banken skal bakke op om lokalmiljøet.

“Det er vigtigt for os, at vi kender vores nærmiljø og at vi støtter op om de små og store lokale virksomheder,”

Lokale lækkerier

Af samme grund, er det Slagter Maltesen der sørger for grisen til arrangementet, Holte Vinlager der bringer vinen og Holte Frugt der sørger for grønt til den hjemmelavede kartoffelsalat. Og herlighederne kan man få en bid og en slurk af, uanset om man er kunde eller ej, siger han.

“Tanken er, at det både er for vores kunder men også for potentielle nye kunder. Og i virkeligheden hvemsomhelst der kommer forbi. Vi har sat personale af til at være klar til en snak hele dagen, og vi glæder os,”

Når Kristian Rasmussen ikke arrangerer grisefest foran banken på Holte Stationsvej, så bruger han krudt på at implementere et værdisæt, som skal gøre det let at være kunde hos den lokale bank.

“Vi har et værdisæt i banken, der hedder at det skal være nemt at være kunde her. Og man skal føle, at man får relevant og kompetent hjælp. Også selv om man står med et komplekst problem, så skal vi gøre det nemt for kunden at forstå. Og vi skal gøre det nemt uanset om kunden bare vil have lukket en betalingsaftale eller købe et hus,”.

Mød banken online

Og som et led i udviklingen mod at gøre bankaffærerne mere bekvemme, så har banken en masse mødelokaler på første sal i lokalerne. Her kan man enten tage til almindeligt ansigt-til-ansigt møde, eller man kan arrangere et 'onlinemøde' hvor man over telefonen snakker sammen, samtidigt med at rådgiverens skærm bliver vist på kundens computer, så det er let at følge med i snakken.

“Det er ikke altid ligetil at finde tid til at nå i banken, når man også passer et arbejde, så er det måske lidt lettere at klare det online. Vi tager i omkring 20 procent af vores samtaler på den måde,” siger Kristian Rasmussen.

Oprindeligt kommer den nye filialdirektør fra Jylland, men han har boet i København og omegn i 25 år - ligeså lang tid som han har arbejdet med kunder og service. Han og hans kæreste gennem 15 år bor nu i Allerød sammen med deres to døtre på 5 og 7 år.

Publiceret: 10. August 2017 14:00
¨
Se også:

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få de lokale nyheder hver
dag fra Rudersdal Avis

ANNONCER
Se flere